פתח מסוכן • לא רק אצל הרפורמים: אשה מונתה ל'רבה' בקהילה אורתודוקסית

    חיים הלר 1 Comment on פתח מסוכן • לא רק אצל הרפורמים: אשה מונתה ל'רבה' בקהילה אורתודוקסית
    18:04
    20.05.24
    נתנאל לאופר No Comments on ח"כ סעדה נגד בית הדין בהאג: "עלילת דם אנטישמית"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כזאת עוד לא הייתה כנראה. אם הורגלנו שבקרב הרפורמים והקונסרבטיביים מכהנות נשים כ"רב", הרי שעתה נפתח פתח מסוכן, וגם בקהילה הנחשבת אורתודוקסית בארה"ב קיבלו אישה לכהן כ"רבה", אולם בשלב זה מסרבת הקהילה לפרסם את זהותה של הקהילה.

    על פי הדיווח בעיתונות האמריקנית, ה"רבה" החדשה היא לילה קאגדן, שהוסמכה לרבנות לאחרונה בישיבת "מהר"ת" בניו יורק, המכשיר נשים לתפקידי מנהיגות רבניים בקהילה האורתודוקסית.

    עם זאת, בהסתדרות הרבנים דאמריקה שהינו ארגון הגג של הרבנות האורתודוקסית בארה"ב כבר התייחסו לפני מספר חודשים לתופעה והתנגדו לה. "הסתדרות הרבנים ד'אמריקה אוסרת לתת סמיכה לאישה אל עולם הרבנות, גם אם היא לא מוגדרת ככזו", כתבו הרבנים.

    בהסתדרות הרבנים ביקשו לאסור "העסקה או אישרור העסקה של אישה לתפקיד רבני במוסד אורתודוקסי או לאפשר הענקת הגדרה המרמזת לכך שקיבלו סמיכה לרבנות, בכדי לשמש כמורה ללימודי קודש במוסד אורתודוקסי".

    בארגון ביקשו להדגיש כי "החלטה זו לא עוסקת בהתייחסות לתפקידים שאינם רבניים כגון 'יועצות הלכה', תלמידות חכמות, מרצות ב'ישיבה יוניברסיטי' ומורות שאינן בתפקיד רבני".

    המהר"תיות לומדות בישיבת מהר"ת, המוסד האורתודוקסי הראשון להכשרת נשים מנהיגות רוחניות-הלכתיות בניו יורק. הבוגרות של המחזור הראשון, שלוש נשים מרחבי ארה"ב, עברו 4 שנים של הכשרה תורנית ומקצועית אינטנסיבית, בדומה למועמדים אורתודוקסיים לרבנות. הבוגרות לא נחשבות כ'רבות', כמו בתנועות הקונסרבטיבית או הרפורמית, אלא כמנהיגות היכולות לפסוק, אך לא להתחזן או להשתתף בצורה פעילה בהובלת התפילה.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      ברגע שהקהילה מונה אותה ל"רבה" זאת כבר לא קהילה אורתודוכסית